اى مردم، بايد خدا شما را به هنگام نعمت همانند هنگامه كيفر ، ترسان بنگرد ، زيرا كسى كه رفاه و گشايش را زمينة گرفتار شدن خويش نداند ، پس خود را از حوادث ترسناك ايمن مى پندارد و آن كس كه تنگدستى را آزمايش الهى نداند پاداشى را كه اميدى به آن بود از دست خواهد
مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت

پوستر نخستین جشنواره عکس پژوهی شهر آسمانی رونمایی شد

پوستر نخستین جشنواره عکس پژوهی شهر آسمانی با موضوع پژوهشی در نهج البلاغه به همراه چند پوستر جشنواره های فرهنگی شهرداری اردبیل در سالن اجتماعات شهرداری رونمایی شد.

 به گزارش روابط عمومی بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل، صدیف بدری شهردار اردبیل در این مراسم اظهار داشت: توسعه فرهنگ شهروندی با زبان هنر تاثیرگذارتر است و ما امسال جشنواره‌های فرهنگی با سه موضوع فیلم کوتاه شهر بهشت شهر فرهنگ، تئاتر خیابانی تکم و جشنواره عکس پژوهی شهر آسمانی را برگزار می کنیم.

شهردار اردبیل گفت: همین که توانسته‌ایم از ظرفیت هنر استفاده کنیم واقعا جای خوشحالی دارد و شهرداری و شورای شهر اردبیل نیز در کنار کارهای عمرانی برای توسعه خدمات در حوزه‌های مختلف نیز استفاده از فرهنگ و هنر را در دستور کار خود قرار دارند.

اخذ مجوز این جشنواره‌ها نهایی شده است

همچنین در این مراسم بهنام فتحی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در سخنانی گفت: همسو با توسعه عمرانی باید توسعه فرهنگی را نیز در دستور کار خود داشته باشیم و بتوانیم این کار را عملی کنیم.

فتحی تصریح کرد: اخذ مجوز این جشنواره‌ها نهایی شده است که تئاتر با موضوع شهروند اجتماعی، فیلم کوتاه با دو بخش داستانی و مستند و عکس در دو بخش حرفه‌ای و آماتور با موضوعات نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد.

نگاه شورای شهر اردبیل یک نگاه فرهنگی، ورزشی به شهر است

ولی نعمتی، عضو شورای شهر اردبیل هم در این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: در شهرداری بیشتر فعالیت‌ها متوجه حوزه عمران شهری است که راه‌اندازی اینگونه جشنواره فرصتی است تا از ظرفیت هنر در پیشبرد اهداف فرهنگی شهر استفاده کنیم.
نعمتی با بیان اینکه در شورای شهر اردبیل تلاش داریم تا بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را دو برابر کنیم تا هم در فرهنگ و هم ورزش شاهد پیشرفت‌هایی باشیم، بیان داشت: نگاه شورای شهر اردبیل یک نگاه فرهنگی ورزشی به شهر است و لازم است که سبک زندگی شهر خود را ارتقاء دهیم و این میسر نمی‌شود مگر اینکه افراد حاضر در عرصه فرهنگ و هنر وارد کار شوند.
در پایان این مراسم رونمایی میر دولت موسوی، رئیس انجمن سینمای جوان استان اردبیل گفت: بسیار خوشحال هستیم که برگزاری این جشنواره‌ها به اهل هنر و فرهنگ سپرده شده است.
وی خاطر نشان کرد: کانون سینمای جوان استان اردبیل حدود دو هزار نفر عضو دارد و امیدواریم بتوانیم فرهنگ و حقوق شهروندی را در قالب هنر به مردم انتقال دهیم.