آبروى تو چون يخى جامد است كه در خواست آن را قطره قطره آب مى كند، پس بنگر كه آن را نزد چه كسى فرو مى ريزي؟.
مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت

تمام نهج البلاغه

«تمام نهج البلاغه» که از سوی سید محمدصادق موسوی فر تدوین یافته است در همایش کتاب سال حوزه عنوان برگزیده را در رشته تصحیح و تحقیق به خود اختصاص داد.
 این کتاب که به زبان عربی و در 7 جلد    نوشته شده است مجموعه ای از خطبه ها، نامه ها و کلمات قصار حضرت علی(ع) را از نظر سندی و روایی بررسی می کند.
در صفحات آغازین این کتاب فهرستی از مهم ترین مصادر کتاب، که حدود 770 منبع روایی است معرفی و سپس خطبه های حضرت علی(ع) ذکر شده است.
در پاورقی نیز کلمات خاص خطبه ها و نسخه بدل عبارات قید شده و در ادامه، اسناد دیگر خطبه ها نیز معرفی شده است.
نگارنده این کتاب در تهیه این پژوهش از منابع متعدد و کهن روایی و حتی نسخه های خطی قدیمی استفاده کرده که این بر غنای تحقیق وی افزوده است.
نویسنده این کتاب همچنین با هدف آشنایی و آسان یابی خوانندگان، فهرست های مفصلی از آیات قرآن، روایات، امثال و راویان نهج البلاغه را ارائه کرده است.
از بررسی سندی خطبه ها، نامه ها و کلمات نسبت داده شده به حضرت علی (ع) و ذکر آثار کامل تری از گفته ها و نوشته های آن حضرت می توان به عنوان یکی از تفاوت های این کتاب با نهج البلاغه اشاره کرد.
حجت الاسلام سیدمحمدصادق موسوی متولد نجف که مطالعاتی در رابطه با نهج البلاغه داشته است، آثار دیگری نظیر نهج الانتصار و مبادی الاسلام از خود به جا گذاشته است.
کتاب تمام نهج البلاغه با مجموع صفحات 4667 وزیری برای 7 جلد در تیراژ 5000 نسخه از سوی موسسه اعلمی بیروت منتشر شده است.
منبع :خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)